QR-коди на уроках зарубіжної літератури

Купол інфоцентру «Зарядье» зсередини з безліччю картинок QR-кодів 
QR-код - це штрих-код у квадраті, винайдений десять років тому в Японії  Піднесення до степеня дало йому дві головні переваги: ​​велика місткість інформації і швидке зчитування будь-камерою, звідки і розшифровка абревіатури - (з англійської Quick Response Code «швидкий відгук»).

Сьогодні українці використовують QR-коди для зчитування інформації про квитки на залізничний транспорт, реклами, контактної інформації, входження на деякі сайти (наприклад, Приват24 тощо) та багато іншого.
Звичайно, якщо подивитись глибше, то QR-коди - всього лише міні-віха в технологіях, і через якийсь час вони будуть не менш смішні, ніж дискети. Але поки цей невеликий візерунок в кутку роздруківки або сайту може заощадити час і папір, позбавити від передруку довгих посилань або хоча б урізноманітнити рутину.

ЩО кодувати 
Це може бути відео з YouTube, локація на Google картах, файл з Dropbox, профіль у соціальних мережах, телефонний номер або e-mail,  аудіофайл, книгу тощо. Або у такий спосіб може бути закодовано невеличкий текст, який можна «зчитати» навіть без доступу до мережі інтернет. Словом все, що можна відправити поштою або через соціальні мережі.

ПЕРЕВАГИ
швидко: дозволяє отримати миттєвий доступ до закодованої інформації;
зручно: вміщує великі об'єми відомостей у невеликому зображенні (4296 символів, а це більше, ніж 2 аркуші машинописного тексту);

просто: QR-коди можна прикріпити до будь-якої поверхні, будь то стіна або аркуш паперу, шкільне подвір'я або підлога.

Переваги та недоліки QR-кодів 
Переваги  1) зберігання великих обсягів цифрової та текстової інформації на будь-якій мові; 2) швидкість створення QR-коду за допомогою програмних засобів; 3) висока швидкість розпізнавання, причому друкарський розмір коду може бути дуже малим; 4) можливість зчитування в будь-якому напрямку; 5) для розміщення підходить практично будь-яка поверхня; 6) стійкість до пошкоджень (зчитування при ушкодженні коду до 30%).
Недоліки 1) відносно висока мобільного Інтернету 2) низький рівень поінформованості про технології QR-кодування; 3) технічні неполадки. 

ЯК кодувати
Насамперед необхідно закодувати своє послання. Для створення власного QR-коду знадобляться тільки інтернет, принтер і камера. Перший сайт, який приходить на розум - це елементарний російськомовний qrcoder.ru. Якщо потрібно щось більше, то безкоштовний сервіс QrStuff за пару кліків допоможе створити коди різних кольорів (в чорно-білих квадратиках легко заплутатися). Програма Kaiwa перетворює в QR-коди не тільки гіперпосилання, а й самий звичайний текст, в тому числі, набраний кирилицею. В такому випадку не потрібен навіть інтернет, щоб зчитати закодоване послання, що відкриває ціле поле для експериментів.
Серед українських та україномовних ресурсів для створення QR-кодів слід виділити наступні:
http://qrcodes.com.ua/ (Інструкція по роботі з сервісом).
http://www.qr-code.com.ua (Інструкція по роботі з сервісом).
http://ua.qr-code-generator.com (Інструкція по роботі з сервісом)…
Якщо ж бажаєте скористатися альтернативними варіантами, введіть в рядку адреси вашого браузера таку умову пошуку

ЯК зчитувати 
Майже універсальним додатком можна назвати Reader Kaiwa, що працює на різних моделях смартфонів - на сайті сервісу є тест на сумісність і російськомовна інструкція. Більш серйозна програма QR Droid дозволяє зчитувати коди, створювати власні та відправляти друзям. Все зчитане зберігається в історії - при бажанні додаток може навіть запам'ятати місце розташування того чи іншого коду. 

Тим, у кого немає смартфона, допоможе проста програма QRreader: в ній лише одна функція - досить піднести код до веб-камери, і додаток його зчитує. А якщо у вас немає і веб-камери, врятує розширення для Google Chrome, яке прочитає будь-який QR-код, що зустрівся в інтернеті.

Відео - урок Як створити QR-код 
Мої учні дуже швидко розібралися з програмами та успішно складали завдання з використанням QR-кодів .


Можливості використання
 На уроках QR–коди можна застосовувати на різних етапах: від теми та мети до домашнього завдання; форми роботи також можуть бути різні – індивідуальні, парні, групові. QR-код, – це один із напрямків додаткової реальності. Він об’єднує реальні параметри з віртуальними і може використовуватися не тільки в електронному вигляді, але і в форматі роздаткового матеріалу.

QR Treasure Hunt Generator автоматично створює

- QR-вікторину із запропонованих питань. Потім роздруковані QR-коди можна розосередити по класу або по всьому шкільному подвір'ю. Учні, можливо, підтягнутий не тільки знання, а й свою фізичну підготовку.

- можна організувати екскурсію за тим же принципом. Біля кожного кабінету або закутка потрібно розмістити роздрукований QR-код з посиланням на відео, аудіо або цілий фотоальбом. Багато музеїв вже давно використовують цей прийом, тим самим розширюючи експозицію не тільки поясненнями, але і додатковими матеріалами на зразок міні-фільму або навіть гри



- створити інтерактивне оповідання. QR-коди вміють зберігати в собі тексти невеликого обсягу, які можначитати без підключення до інтернету. Для творчих занять це надає чималі можливості. Приклад гри: потрібно придумати розповідь, що складається з декількох частин - в кінці кожної, як у комп'ютерній грі, буде кілька варіантів продовження. Можна створити інтерактивну версію казки про Червону шапочку: з першого QR-коду зчитується зав'язка, а продовження можна вибрати самостійно ( «Скануйте код під номером 2, щоб героїня пішла безпосередньо через ліс, або під номером 3, щоб вона пішла в обхід по безпечної дорозі »).

Як ще можна використовувати QR-кодування в процесі навчання? 
- Кодування завдань для групової чи індивідуальної роботи. 
- Посилання на мультимедійні джерела і ресурси, що містять додаткову інформацію з певної теми. 
- Колекції коментарів, інформаційних блоків і активних посилань для роботи над проектом. 
- Проходження по літературним маршрутам з заданими цитатами-підказками і посиланнями на додаткові ресурси.
- Організація вікторин і самостійних робіт.
- Посилання на мультимедіа, аудіо-та відеокоментарі. 
- Зв'язок з онлайн контентами, що забезпечують доступ до електронної бібліотеки. 
- Збагачення інформаційного середовища шкільного музею (розміщення на стендах посилань на тематичні мультимедіаресурси).


Пример литературной командной игры с использованием QR-кодирования

В качестве примера использования данной системы кодирования информации можно привести разработку литературной командной игры «Знакомство с Онегиным» по роману А.С. Пушкина.
Оборудованием для учащихся служат распечатанные QR-коды, девайсы с установленной считывающей программой и книги с текстом произведения.

Задачами подобной организации урока являются:

  • Расширение культурного кругозора учащихся.
  • Совершенствование навыков работы в команде.
  • Применение личных гаджетов в учебном процессе.
  • Отработка навыков использования приложений для сканирования QR-кодов.
Цели мероприятия:
  • Познакомиться с главным героем романа А.С. Пушкина “Евгений Онегин”.
  • Проследить пути формирования его натуры, развитие характера героя
  • Выявить историческую и общественную обусловленность появления подобного типа дворянина
  • Более детально изучить авторский текст
Ход работы:

1. Учащиеся делятся на 5 команд и вытягивают цветную карточку с QR-кодом определённого цвета — номер темы и ее наименование:
а) «Воспитание Е. Онегина»,
б) «Уровень образования Е. Онегина»,
в) «День светского человека»,
г) «Отношение к театру героя и автора»,
д) «Был ли счастлив Е. Онегин?»


Тема 1
Тема 2.
Тема 3
Тема 4.









         Тема 5.
2. После раскодирования команды узнают вопросы, на которые им предстоит ответить:
Тема1: Какое воспитание и образование получил Евгений Онегин?
Тема2: Много или мало знал Онегин?
Тема3: Как проходил день Онегина?
Тема4: Отношение к театру Онегина и автора.
Тема5: Но был ли счастлив мой Евгений?


3. После дешифровки кодов командам выдаётся ещё одна карточка с QR-кодом того же цвета, где надо прочитать цитату из романа (начало строфы), с помощью которой в данной строфе и последующих будут найдены текстовые подтверждения ответам. То есть расшифрованные строки будут своеобразным путеводителем для поиска ответов и их текстовых подтверждений.

Рис.1.Цитата к Теме 1.
Судьба Евгения хранила:
Сперва Madam за ним ходила …






Рис.2.Цитата к теме 2.
Мы все учились понемногу…

Рис.3.Цитата к Теме 3
                                      Бывало, он ещё в постеле:
                                      К нему записочки несут…
Рис.4.Цитата к Теме 4.
                                       Ещё бокалов жажда просит
                                       Залить горячий жир котлет…
Рис.5.Цитата к Теме 5.
                                       Нет: рано чувства в нём остыли…

Команда разрабатывает план ответа, записывая его в тетради, и подбирает подтверждающие цитаты из текста произведения.

При общей готовности команд по очереди выступают их представители с дешифрованным тематическим материалом и собственными выводами, подтверждёнными цитатами, после чего делается общий вывод о противоречивости натуры Онегина и типичности его образа.
Общий вывод учащиеся записывают, а в качестве первой части домашнего задания можно предложить зашифровать его с помощью разных генераторов QR-кода(http://qrcoder.ru/)

Комментариев нет:

Отправить комментарий