вторник, 12 апреля 2016 г.

Проект «Розвиток громадянських компетентностей в Україні»

28 -31 березня на базі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів у рамках швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні» відбувся другий модуль семінару-тренінгу для директорів та учителів шкіл області. Від гімназії в роботі семінару взяли участь Пшенична Сніжана Анатоліївна, заступник директора з науково-методичної роботи та Гудовик Олеся Ярославівна, вчитель історії.
 

Проект «Розвиток громадянських компетентностей в Україні» здійснюється Цюріхським педагогічним університетом, Інститутом міжнародних освітніх проектів (IPE) та Національною академією державного управління при Президентові України. Пілотними регіонами стали Київська та Одеська області. 
Основне завдання семінару - сприяти системним змінам у суспільстві через демократизацію шкільного врядування та активізацію участі молоді в житті школи та місцевої громади через поширення знань з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини (ОДГ/ОПЛ)
Із вітальним слово до учасників звернулась Любов Задорожна, кандидат філософських наук, заступник директора з науково-методичної та навчальної роботи, головний експерт проекту. Вона розповіла про інтеграцію проекту в освітню систему регіону та про перспективи розвитку проекту в Україні. Науково-методичний супровід забезпечували Оксана Левчишена, експерт проекту, завідувачка кафедри Одеського ОІУВ, кандидат історичних наук, та Олена Чабан, експерт проекту, старший викладач Одеського ОІУВ.
З директорами та їх заступниками навчання поводили викладачі та методисти ООІУВ, які отримали міжнародні сертифікати тренерів: Виходець Олександр, Воронова Світлана, Ігор Макан, Ірина Болгаріна, Надія Гузик, Денис Левчишен, Марія Гриньова, Марія Пінті. З вчителями працювали тренери Олена Котенко, Наталя Кравець, Лариса Кононенко, Олександр Герега, Сергій Настечин, Денис Левчишен. Проводячи семінар, вони акцентували увагу на тому, що школа виступає мікромоделлю суспільства, у якій учень на власному досвіді навчатиметься бути свідомим громадянином держави.
Під час роботи тренінгу було розглянуто проблеми демократичного самоврядування у школі, проектування навчання учасників навчально-виховного процесу на засадах освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини. Керівники шкіл обговорювали особливості керування школою на демократичних принципах. Учасники семінару вчилися визначати та аналізувати власні досягнення, складали план дій на перспективу, обговорювали проблему необхідності запровадження нових, прогресивних технологій навчання, які нестимуть не тільки теоретичний, а й практичний, зміст в освіту. На тренінгу обговорювалася проблема взаємодії школи з громадськими об’єднаннями та владою. Ця співпраця навчальних закладів і громади стимулюватиме упровадження громадянських ініціатив у суспільстві, і дасть можливість реформувати владу на місцевому рівні.
У роботі семінару-тренінгу для вчителів взяли участь близько 60 вчителів з різних навчальних закладів області. Робота проводилась у 2-х групах. Групова робота давала можливість не лише розглянути різні види навчання у викладанні основ прав людини, але й дала можливість обмінятись досвідом.
У процесі обговорення кожна група мала можливість виявити сильні та слабкі сторони в роботі вчителя на сучасному етапі впровадження ОДГ/ОПЛ, визначити основні критерії щодо менеджменту та організації уроку з демократичної точки зору. Зворотній зв'язок між тренерами та вчителями забезпечив фідбек.
Учасники пройшли навчання у семінарі в обсязі 32 години за очною і 40 годин за дистанційною формами навчання і отримали сертифікати.

Комментариев нет:

Отправить комментарий