четверг, 15 декабря 2016 г.

Демократія: від теорії до практики. Знайомство із системою освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини

9 грудня 2016 року в нашій гімназії пройшла педагогічна рада «Демократія: від теорії до практики. Знайомство із системою освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини (ОДГ/ОПЛ)», яку підготували та провели заступник директора Пшенична С.А. та вчитель історії Гудовик О.Я. Вони пройшли навчання в рамках швейцарсько-українського освітнього проекту DOCCU – «Розвиток громадянських компетентностей в Україні» і поділилися з колегами набутими знаннями.
Активному громадянству краще навчатися на практиці – через дію. Саме тому на педраді було зроблено акцент на тренінгових формах роботи, активному залученню до обміну досвідом всіх присутніх.

Учасники педради згадали основні поняття і принципи демократії та механізми поступового втілення їх в життя гімназії, дізналися про основні важелі та методи формування демократичних засад в школи. Про це розповіла Гудовик Олеся Ярославівна у виступі «Навчання «для», «про» та «через» демократію». Справжнім активізуючим моментом став тренінг «Бажання та потреби: що для мене важливо?» Питання викликало багато роздумів, суперечок, але правила роботи в групі, складені вчителями, допомогли обговоренню не вийти за межі дискусії.

Далі Пшенична Сніжана Анатоліївна познайомила колег з новою роллю вчителя в демократичному освітньому просторі гімназії. Обговорення розпочалося з тренінгової вправи «Хто я?», яка дозволила вчителям презентувати себе як особистість, розкрити свої індивідуальні особливості. 

Наступний етап - визначення 3 стилів спілкування учителя і учня. Учасники груп підібрали і записали ті емоції, які викликає кожен стиль спілкування, провели мозковий штурм «Як змінити авторитарний стиль на демократичний»; склали «Абетку вчителя»; прослухали думку старшокласників, яким вони бачать ідеального вчителя. Було над чим замислитись…

Багато позитивних емоцій викликала вправа «Я відповідаю за тебе». В парі працювали директор Антонова Л.Ф. та вчитель української мови та літератури Верготі Л.Т. Потрібно було за допомогою однієї руки провести колегу із зав’язаними очима по кімнаті, коментуючи все, що трапляється на шляху. На другому етапі - керувати діями на відстані й тільки голосом, не торкаючись партнера. Обговорення: що ви відчували, коли керували ситуацією; що відчувала людина, яку ви вели?- пройшло дуже цікаво і яскраво. Головне, що відчули учасники вправи, - це відповідальність, довіру та навіть страх.
Закінчилась педрада вправою «Баласт». На аркуші паперу з назвою «Баласт» кожен учасник записав одну рису особистості, що є неприйнятною для
демократичного вчителя. Наприкінці «Баласт» урочисто викинули у смітник.
І якщо на педраду вчителі прийшли заклопотані, втомлені, пасивні, то розходилися розбурхані, в доброму настрої, задоволені своїми новими знаннями і з бажанням змінити свої стосунки з учнями. Чи надовго?  Більше фото

Комментариев нет:

Отправить комментарий