вторник, 24 марта 2020 г.

Учням 3(7)-Б класу урок зарубіжної літератури

Підготувала для вас вправу по новелі О.Генрі "Останній листок" у новому сервісі Classtime. Сесія відкриється 26 березня о 9.00. Термін виконання завдання всього 20 хв. Тому не затримуйтесь, час обмежений. Заходите, натиснувши на посилання, вказуєте своє ім'я. Це моя перша спроба. Якщо сподобається, то можна і в ігри тут грати класом. Хотіла для вас зробити щось цікаве. Пишіть коментарі
www.classtime.com/code/Y3D6EV




Анкета твору
«Останній листок» (1907)
Tвip входить до збірки «Палаючий світильник»
1. Жанр. Новела (італ. – новина) – невеликий за обсягом прозовий твір про незвичайну подію з напруженим сюжетом та несподіваним фіналом
2. Герої. Джонс, Сью, Берман
3. Композиція – побудова художнього твору, розміщення у певній послідовності та взаємозв’язку всіх його частин.

        Експозиція – опис кварталу, де поселились герої.
        Зав’язка – хвороба Джонсі.
        Розвиток дії – догляд Сью за хворою Джонсі.
        Кульмінація – картина холодної осінньої негоди уночі.
        Розв’язка – одужання Джонсі та смерть художника.

4. Сюжет. Дві сюжетні лінії, одна з яких розповідає про життя i хворобу молодої дјвчини Джонсі i її подругу Сью, а друга — про старого художника-невдаху Бермана та його шедевр.
5. Тема — зображення хвороби й одужання Джонсі; показ різних типів ставлення до житгя й людей.
6. Проблеми: тяжке життя людей мистецтва, боротьба за виживання, взаємопідтримка, жертовність

Основна думка: справжня доброта i допомога непоказні, вони не кричать про себе, знаходячи засоби захистити дорогих людей, навіть жертвуючи собою. 
7. Символічні образи

Намальований Берманом листок - символ надії, що не вмирає, віри в майбутнє
“Шедевр" — досконалий витвір мистецтва, взірцевий вчинок.
Плющ — в античній міфології символ безсмерття та буяння життя; у християнськй символіці плющ трактується як символ вічного життя i символ смерті. Плющ в'ється вгору, так i людина чіпляється за життя, коли хоче вижити, подолавши всi негаразди.
Мольберт — символ мистецтва, творчості.

Неаполітанська затока — символ досконалості, недосяжної краси, ідеалу.
      8. Загальні уявлення
      Де відбуваються події?
(у невеличкому районі Нью – Йорка. Там квартири дуже дешеві, тому саме в цьому районі оселилися люди мистецтва, шлях яких лежить через злидні)
·     Коли відбуваються описані події?
(восени, у листопаді)
·     Чому саме восени?
(осінь – це яскраво і сумно. Спокій, дерева скидають листя, природа в
неприкрашеному вигляді, відчувається незахищеність. Опале листя породжує зневіру в людині, підточує її сили)
·     Назвіть дійових осіб.
(Джонсі і Сью, Берман)
·     Чому героями новели є люди мистецтва?
( особливі люди, почуття розвинуті сильніше, легко поранити,  образити, автор сам належав до цього світу)
·     Що є найстрашнішим ворогом цих людей?
(найбільший ворог для бідних голодних людей – холод, що несе хвороби)
9.  Робота над образом містера Пневмонії
·     Що таке Пневмонія?
·     Який прийом використовує автор, зображуючи містера Пневмонію?
(уособлення)
·     Доберіть із тексту епітети, які допоможуть краще уявити цю хворобу
·  Джонсі захворіла. Прочитайте опис пейзажу, який вона бачить з вікна. Яку роль відіграє ця замальовка?
(    це безрадісний пейзаж, який передає стан безвиході, безнадії)
·    Чому містер Пневмонія почав перемагати дівчину?
   (вирішила, що ніколи не одужає; ніщо не цікавило вже у житті; занепала духом; втратила надію; «почала рахувати карети у своїй похоронній процесії»; «діяла в інтересах гробаря»)
·     Чому Джонсі рахувала листки?
·     Чому саме плющ обрав автор?
В оригіналі новели вжито слово ”vine“, що перекладається як виноградна лоза і як плющ. Але перекладачі обирають слово «плющ». І це не випадково. В християнській символіці плющ трактується як символ вічного життя і символ смерті. Плющ в’ється вгору, так і людина чіпляється за життя, коли хоче вижити, подолавши всі негаразди.
10. Робота над характеристикою літературного героя
Найбільш психологічно складним образом у творі є старий Берман.
Місце Бермана у творі.
   • Яке перше враження склалося  у вас від художника?
   • Назвіть ключові слова, які характеризують Бермана.
   • Висновок (справляє враження пропащої, нікчемної людини, яка за свої 60  
     років нічого не змогла створити).
У Бермана «тіло карлика». Чи можемо ми сказати, що в невдахи – художника і душа карлика?
   •Берман і Сью розмовляють про хвору Джонсі.
    «Що, кричав він…» до «…Їй – бо виберемося!“
   • Джонсі бачить останній листок, намальований старим художником.
    «Підніми штору…» до «…тримався на галузці»
   • Висновок (Берман – чуйна людина, здатна на самопожертву).
То як несподівано для нас розкрився  Берман?  (зіставлення двох досліджень)

 
Як блискавка у темряві робить видимими певні речі, так і письменник висвітлив найважливішу рису Бермана – людяність, здатність думати про іншого. Непоказна, звичайна людина, у якої більше «мінусів», аніж «плюсів», здатна на високий моральний вчинок. Дивак, неспроможний намалювати художній шедевр, здатний на шедевр людяності.
· Який основний художній засіб покладено в основу створення образу  Бермана? (антитеза)
10.Робота над фотографією скульптури Мікеланджело «Мойсей»
Для змалювання образу Бермана автор використовує і порівняння. Він порівнює художника з Мойсеєм.

Як ви думаєте, чи випадковим є порівняння  Бермана з Мойсеєм? (О.Генрі не  випадково порівнює Бермана з Мойсеєм. Як пророк блукав зі своїм народом 40  років пустелею, так і Берман мріяв створити шедевр – намалювати безсмертну картину.)
Чим Берман і Мойсей доводять своє призначення на землі?
(Ризикуючи життям Берман і Мойсей виконали свою місію. Біблійний пророк   привів свій народ у землю обітовану і передав людям 10 заповідей Божих, які    допоможуть людині врятуватися від гріха, а  художник намалював свій    шедевр – останній листок плюща на стіні сусіднього будинку. Тим самим врятував Джонсі від смерті. Цьому малюнкові судилося стати першим і останнім шедевром Бермана, в який він вклав своє велике серце, що билося в грудях художника - невдахи).
Якою заповіддю Божою керувався Берман у своєму житті?
 («Люби ближнього свого, як самого себе»)
«Берман намалював не просто листок, це був його шедевр, про який він мріяв усе життя», - читаємо у фіналі новели. Добро, яке зробив Берман, це врятоване життя молодої дівчини, в першу чергу, і здійснення його заповітної мрії. Він виконав своє призначення  на землі – творити добро і прекрасне – і життя він прожив недаремно. Цей старий невдаха постає взірцем тієї дієвої любові, яка без жодного слова кидається на допомогу іншим. Образ Бермана набуває справжньої духовної величі.
Джонсі одужала, але помер художник, який так мріяв створити шедевр.               Тож, «яке відношення має листя плюща» до одужання дівчини? Якого значення в творі набуває слово «шедевр»?
( не тільки витвір мистецтва, а й взірцевий вчинок)
Висновок: мистецтво відтворює життя. Та все ж за будь – яких обставин – хай найжорстокіших! – найвищим мистецтвом є мистецтво бути Людиною. Вчинок Бермана - його мрія, його шедевр.

Комментариев нет:

Отправить комментарий